1. Erna Smits: ‘Wij hebben veel taken teruggegeven aan de managers’
Thales ging van zestig ‘secretaresses’ naar een centrale afdeling met een servicecatalogus. Manager Erna Smits vertelt over haar succes met zestien ondersteuners op 1.800 medewerkers.
Lees het interview >>
2. Mandy Haneveer: ‘Ik stuurde de HR-directeur op de verkeerde dag naar Duitsland’
Een blunder kan je problemen met je manager en slapeloze nachten opleveren, maar hopelijk kun je er ook van leren. Dat laatste geldt in ieder geval voor Mandy Haneveer.
Lees het interview >>
3. Bo Vermeij is service delivery executive: ‘Het zwaartepunt ligt bij het klantcontact’
Wat doet een service delivery executive? Bo Vermeij vervult die functie nu een jaar. "Het overstijgt de rol van officemanager."
Lees het interview >>
4. Neurowetenschapper Ayca Szapora: ‘We overschatten andermans aandacht’
We bombarderen elkaar met informatie die onze hersenen helemaal niet kunnen verwerken. Neurowetenschapper Ayca Szapora legt uit hoe je de aandacht van anderen wél kunt vasthouden.
Lees het interview >>
5. Astra Bouwmeester: ‘De eindeloze mogelijkheden in Teams zijn ook een valkuil’
Wat kun je leren van iemand die van kartrekker voor Microsoft Teams naar functioneel beheerder van het platform is gegaan? Astra Bouwmeester heeft precies dit traject doorlopen bij brancheorganisatie Bouwend Nederland.
Lees het interview >>