Takenoverzicht van een managementassistent

Takenoverzicht van een managementassistent

Hoewel de functie binnen iedere organisatie anders is, zijn er een aantal 'standaard' taken voor managementassistenten. Check onderstaande lijst om te zien in hoeverre jouw takenpakket overeen komt.

Generieke taken managementassistent

Specifieke taken managementassistent

  • Opstellen bestelopdrachten aan de hand van offertes
  • Betaalopdrachten en inkooporders opstellen
  • Bijhouden licentieadministratiesysteem
  • Contractenbeheer
  • Vervanging collega in andere functie (bijv. bode bij gemeenten)
  • Kwaliteitscontrole uitgaande brieven
  • Webbeheer
  • Verzorgen van relatiegeschenken
  • Projectenadministratie
  • Projectbeheer
  • Afdelingsbudget beheren
  • Gastvrouw/hostess bij beurzen

Lees verder:

Dit takenoverzicht van een managementassistent komt uit het boek Doen wat ertoe doet, leaner werken op het secretariaat van Marianne Smits.

Tijd voor een switch? Vijf supportfuncties die je misschien nog niet kent.

Hoe AI de projectmanagementsector transformeert

Hoe AI de projectmanagementsector transformeert

Je kunt als projectassistent niet meer om kunstmatige intelligentie heen. Dat levert zowel uitdagingen als kansen op, schrijft trainer Jakob Zwinderman.

5 adviezen om te excelleren als projectassistent

5 adviezen om te excelleren als projectassistent

De rol van projectondersteuner is een avontuurlijke. Projecten lopen nooit zoals gepland. Wat zijn de kritische succesfactoren? Wij geven vijf gouden tips.

Zo navigeer jij door een project als assistant

Zo navigeer jij door een project als assistant

Met aandacht voor deze acht vaardigheden, groei je volgens trainer Marie-Louise Anthonissen verder in je rol als projectassistent.

7 tips om een projectteam te leiden zonder 'echt' gezag

7 tips om een projectteam te leiden zonder 'echt' gezag

Ook als je niet formeel de leiding hebt over leden van je projectteam, kun je daarin wel leiderschap tonen. Expert Marie-Louise Anthonissen geeft zeven tips.

Zo bewaak je de voortgang van een project

Zo bewaak je de voortgang van een project

Wat kun jij doen in je rol als projectassistent om de voortgang van een project zo soepel mogelijk te laten verlopen? Een stappenplan.

Vergeet alles en stop het in OneNote

Vergeet alles en stop het in OneNote

OneNote is een tool die jouw hoofd de ruimte geeft voor creatie en aandacht. Onze expert Roel Peeters kan niet meer zonder.

Fleximatrix; handig hulpmiddel voor een secretariaat

Fleximatrix; handig hulpmiddel voor een secretariaat

Een fleximatrix brengt talenten en taken in kaart en kan het secretariaat helpen om meer initiatief te nemen in een organisatie. Wat is een fleximatrix precies en hoe ziet een voorbeeld eruit?

Procesbeschrijving: een stappenplan

Procesbeschrijving: een stappenplan

Hoe stroomlijn je als secretariaat taken, waarbij je de consistentie waarborgt en efficiëntie bevordert? Dat doe je met een procesbeschrijving. Die stel je met deze zeven stappen eenvoudig op.