Generieke taken managementassistent
- Schriftelijke informatie-uitwisseling (e-mail verwerken, behandelen en bewaken)
- Mondelinge (telefonische) informatie-uitwisseling ((telefoon)gesprekken voeren, informatiestromen coördineren, leidinggevende(n) van benodigde informatie voorzien)
- Dossiervorming en -beheer (het (digitale) archief onderhouden en actualiseren)
- Onderhouden relatienetwerk (actief investeren in het opbouwen van goede werk- en klantrelaties)
- Administratieve taken
- Agendabeheer
- Vergaderruimten en faciliteiten boeken
- Organiseren van bijeenkomsten
- Verslaglegging (notuleren)
- Bezoekers ontvangen
- Reizen en accommodaties regelen
- Beheren van budgetten
Specifieke taken managementassistent
- Opstellen bestelopdrachten aan de hand van offertes
- Betaalopdrachten en inkooporders opstellen
- Bijhouden licentieadministratiesysteem
- Contractenbeheer
- Vervanging collega in andere functie (bijv. bode bij gemeenten)
- Kwaliteitscontrole uitgaande brieven
- Webbeheer
- Verzorgen van relatiegeschenken
- Projectenadministratie
- Projectbeheer
- Afdelingsbudget beheren
- Gastvrouw/hostess bij beurzen
Lees verder:
Dit takenoverzicht van een managementassistent komt uit het boek Doen wat ertoe doet, leaner werken op het secretariaat van Marianne Smits.
Tijd voor een switch? Vijf supportfuncties die je misschien nog niet kent.