Maak de werkvloer mentaal gezond met deze nieuwe leidraad
Een goede mentale gezondheid van werknemers begint met het creëren van een ondersteunende werkomgeving. Maar hoe doe je dat? Deze leidraad van...
Een goede mentale gezondheid van werknemers begint met het creëren van een ondersteunende werkomgeving. Maar hoe doe je dat? Deze leidraad van...
Wat moet je als officemanager allemaal kunnen op P&O-gebied? Trainer Karen Visser geeft advies.
Geen tijd voor je talenten, want 'de baas wil…'? Dat kan anders: met gedeeld leiderschap, waarbij het secretariaat aan het roer staat.
Het werk van de teamleider lijkt een onmogelijke taak, want je doet het eigenlijk nooit goed. Deze competenties en tips helpen je op weg om het beter...
Als meewerkend voorman doe je zowel leidinggevend als uitvoerend werk. Hoe combineer je die rollen van teamleider en coördinator?
Raak jij weleens gefrustreerd omdat er nooit écht iets verandert in jouw organisatie? Margreet Oostenbrink schreef een boek over de oorzaken en...
Niet managers, maar secretaresses zijn de aangewezen professionals om het werk beter te organiseren. Dat zegt coach Marianne Smits in het nieuwe...
Leiderschap is een aan te leren vaardigheid die belangrijk is om als manager je team op een efficiënte manier te leiden. Er zijn wat dat betreft...
Bij PwC vervullen de management assistants een glansrol. Ze nemen een strategische plek in binnen het accountants- en adviesbureau. Om het hybride...
Word je als managementassistent ook teamleider van het secretariaat? Dan verandert de relatie met je collega's. Twee vrouwen vertellen hoe zij dat...