Beter samenwerken, juist door wrijving en conflict!
Hoe kom je verder in lastige werksituaties? Probeer conflicten niet meer te zien als belemmeringen maar als kansen, adviseert coach Isabelle Coppens.
Hoe kom je verder in lastige werksituaties? Probeer conflicten niet meer te zien als belemmeringen maar als kansen, adviseert coach Isabelle Coppens.
Conflicten op de werkvloer zijn vervelend. Dit zijn drie handige tips van communicatiecoach Amy Gallo om ze op te lossen.
Personal assistants zetten zichzelf niet goed op de kaart, ziet trainer Gerry Ubels. Vooral in conflictsituaties ziet ze ruimte voor verbetering.
Projecten gaan gepaard met grote belangen. Als projectassistent moet je het team de goede kant op leiden. En soms: het conflict aangaan.
Je moet een ongemakkelijk onderwerp bespreken met een collega. Moet je je voorbereiden? Hoe voer je het gesprek? Tien tips van Karen Visser.
Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."
Bij narcisme denken we snel aan de Trumps van deze wereld. Maar de werkelijkheid ligt veel genuanceerder, en secretaresses zijn helaas een makkelijke...
Hoe kun je jouw samenwerking verbeteren met collega's en managers die kritisch of dwars zijn, of met wie je gewoon geen klik hebt? Lees alle adviezen...
Met je baas wil je geen ruziemaken. Dat is slecht voor de sfeer en de productiviteit.
Leer jezelf en anderen te begrijpen, schrijft onze trainer Gerda Bos. Door je emoties te voelen en te doorzien, groei je als mens.