Vibemanager bij Pepperminds Madeleine Jansen: 'Met humor geef ik...
Wat houdt de nieuwe functie vibemanager precies in? Twee vibemanagers komen aan het woord. Dit keer: Madeleine Jansen van Pepperminds.
Wat houdt de nieuwe functie vibemanager precies in? Twee vibemanagers komen aan het woord. Dit keer: Madeleine Jansen van Pepperminds.
"Vibemanagement past bij deze tijd", zegt trainer Gunilla Blijsie. "Vroeger ging je naar je werk omdat dat moest. Nu willen mensen gelukkig zijn, ook op hun werk. Een vibemanager zorgt ervoor dat een baan een wauw-factor krijgt. Het geeft medewerkers het gevoel van: dit is een organisatie waar ik me thuis voel en waar ik graag wil zijn." Hoe doet een vibemanager dat? En wat houdt die functie precies in?
Hospitality behelst alles in relatie tot het ontvangen van gasten. Hier lees je al onze tips om van hospitality een succes te maken.
Het is nog vroeg als ik de ketel op het vuur zet om een kopje muntthee voor mezelf te zetten. Mijn MacBook staat klaar, want het is vandaag de dag van de deadline voor mijn column voor Management Support en er staat nog geen letter op papier. Net terug van een bezoek uit Israël probeer ik de cultuurshock die ik hieraan heb overgehouden een plaatsje te geven. Het lukt me maar moeilijk.
Dit zijn de leukste items uit de vaste rubriek Productnieuws in Management Support Magazine. Voor jou verzameld en op een rij gezet.
Gastvrijheid: om gasten succesvol te kunnen ontvangen is het belangrijk dat je je enigszins inleeft in de verschillende soorten gasttypen. Het blijkt een veelgemaakte fout om aan te nemen dat iedere gast hetzelfde is. Maar de werkelijkheid is dat elke organisatie tamelijk diverse relatiegroepen kent.
'Je bent het visitekaartje van de zaak, maar vóóral van jezelf. Doe niets wat je niet wilt!' sprak een oud-collega ooit. Ik knikte altijd maar, hoewel ik niet snapte wat ze precies bedoelde. Nu het ene na het andere #metoo-bericht (over seksuele intimidatie) in de media verschijnt, komen deze woorden in een ander licht te staan.
Hospitality is meer dan dan een nette balie en een ontvangstruimte met design meubilair. Hospitality is veeleer een basishouding waarin de organisatie de gast centraal stelt. De factoren Mens, Omgeving en Proces komen samen in het MOP-model.
Hospitality of gastvrijheid gaat verder dan lachend en vriendelijk gasten ontvangen. Ook bij telefonisch contact tussen jouw organisatie en de klant of een medewerker speelt gastvrijheid een belangrijke rol. Daarom 10 tips om ook per telefoon gastvrij over te komen.
Bij het vergaderen kun je belangrijke informatie uitwisselen en besluiten nemen. In andere landen gaat dat vaak anders. Organiseer je wel eens zakenreizen, dan kun je baat hebben bij dit stuk over internationaal vergaderen!