Productnieuws; de leukste producten uit Management Support Magazine

Productnieuws; de leukste producten uit Management Support Magazine

Dit zijn de leukste items uit de vaste rubriek Productnieuws in Management Support Magazine. Voor jou verzameld en op een rij gezet.

Doelgroepen gastvrijheid: hoe je relatiegroepen indeelt 

Doelgroepen gastvrijheid: hoe je relatiegroepen indeelt

Gastvrijheid: om gasten succesvol te kunnen ontvangen is het belangrijk dat je je enigszins inleeft in de verschillende soorten gasttypen. Het blijkt een veelgemaakte fout om aan te nemen dat iedere gast hetzelfde is. Maar de werkelijkheid is dat elke organisatie tamelijk diverse relatiegroepen kent.

Gwennie Benjamins

#metoo

'Je bent het visitekaartje van de zaak, maar vóóral van jezelf. Doe niets wat je niet wilt!' sprak een oud-collega ooit. Ik knikte altijd maar, hoewel ik niet snapte wat ze precies bedoelde. Nu het ene na het andere #metoo-bericht (over seksuele intimidatie) in de media verschijnt, komen deze woorden in een ander licht te staan.

MOP-model voor hospitality: wat is dat?

MOP-model voor hospitality: wat is dat?

Hospitality is meer dan dan een nette balie en een ontvangstruimte met design meubilair. Hospitality is veeleer een basishouding waarin de organisatie de gast centraal stelt. De factoren Mens, Omgeving en Proces komen samen in het MOP-model.

Hospitality: gastvrij telefoneren met 10 tips

Hospitality: gastvrij telefoneren met 10 tips

Hospitality of gastvrijheid gaat verder dan lachend en vriendelijk gasten ontvangen. Ook bij telefonisch contact tussen jouw organisatie en de klant of een medewerker speelt gastvrijheid een belangrijke rol. Daarom 10 tips om ook per telefoon gastvrij over te komen.

Internationaal vergaderen

Internationaal vergaderen

Bij het vergaderen kun je belangrijke informatie uitwisselen en besluiten nemen. In andere landen gaat dat vaak anders. Organiseer je wel eens zakenreizen, dan kun je baat hebben bij dit stuk over internationaal vergaderen!