Management Support Event: terugblik én datum 2023

Management Support Event: terugblik én datum 2023

'Interessante lezingen', 'Gezellige en inspirerende dag uit met collega's' en 'Direct toepasbare inzichten' waren enkele reacties op het Management Support Event van dinsdag in de Jaarbeurs. Bekijk de impressie van het congres, het kennisplein en de workshops. En… de datum voor volgend jaar is ook bekend!

Het thema van het Management Support Event was dit jaar ‘Spot on! Upgrade je communicatieskills en maak impact.’ De keynotesprekers van het plenaire programma gaven dit thema op geheel eigen wijze invulling.

Pacelle van Goethem: overtuigen, je hebt het in je

Gedragswetenschapper, schrijver (van bestseller IJs verkopen aan eskimo’s) en veelgevraagd spreker Pacelle van Goethem leerde ons de geheimen van overtuigen. Onweerstaanbare mensen hebben allemaal één ding gemeen in hun manier van communiceren, legde zij uit. De oefeningen in stemgebruik en lichaamshouding zorgden naast hilariteit ook voor inzicht in hoe beïnvloeding werkt. 

Pacelle van Goethem Management Support Event 2022
Pacelle van Goethem op het Management Support Event.

Jacqueline Brassey: emotionele flexibiliteit en authentiek zelfvertrouwen

Neurowetenschapper en bedrijfskundige Jacqueline Brassey vertelde via haar persoonlijke verhaal en wetenschappelijk onderzoek over het verkrijgen, vergroten en behouden van authentiek zelfvertrouwen. Het belangrijkste daarbij: emotionele fitheid. Je kunt leren comfortabel te zijn met ongemak. In haar boek Authentiek zelfvertrouwen staat een toolbox met technieken en tips om dat te bereiken.

Jacqueline Brassey management support event 2022
Jacqueline Brassey

Helen Monument: de Global Skills Matrix

Bijna veertig jaar was Helen Monument zelf secretaresse, officemanager en teamleider in verschillende internationale bedrijven. Inmiddels coacht en traint ze assistants om het beste uit zichzelf te halen. Haar missie als voorzitter van de World Administrators Alliance is om het vak van assistant wereldwijd op de kaart te zetten. Het middel: de Global Skills Matrix, de blauwdruk voor jou als ondersteuner én HR om professioneel te groeien.

Helen Monument Management Support Event 2022
Helen Monument

Nieke Groot 

Trainer, consultant en spreker Nieke Groot ging het gesprek met de zaal aan; wat kun je wel en niet zeggen op kantoor? Hoe geef je duidelijk je grenzen aan? Zonder stoom uit je oren, maar wel duidelijk, of nét op het randje.

Nieke Groot Management Support Event 2022
Nieke Groot

Workshops

Alle workshops stonden in het teken van communicatie, van creatief notuleren tot tactisch en concreet formuleren, en van actief luisteren tot beïnvloeden.

Workshop Management Support Event 2022
Workshop

Kennisplein

Op het Kennisplein vloog de Flight Tour met piloot, stewardessen en deelnemers langs een selectie stands: koptelefoon op en even kennismaken met onze partners…

Flight Tour Management Support Event 2022
Flight Tour

Team Management Support

Het team van Management Support heeft hard gewerkt aan het programma en keek zeer uit naar deze dag. We bedanken de deelnemers voor hun enthousiaste aanwezigheid, de partners voor het vertrouwen en de Jaarbeurs voor de gastvrijheid. We bestuderen de evaluaties en nemen de uitkomsten mee voor het Event van 2023. 

Team Management Support
Het (incomplete) team van Management Support.

Datum 2023

Noteer alvast de datum van het volgende Event: donderdag 16 november 2023! Bekijk het programma >

Nooit meer iets missen? De eerste twee maanden van het abonnement op Management Support zijn gratis!

Goede teksten schrijven met AI blijft mensenwerk

Goede teksten schrijven met AI blijft mensenwerk

Schrijven gaat niet vanzelf. Ook niet met een AI-tool als ChatGPT. Daar weet Judith Winterkamp alles van.

6 tips voor de notulist die het even niet meer kan volgen

6 tips voor de notulist die het even niet meer kan volgen

Krijg je als notulist te maken met mensen die te snel praten, of met onderwerpen die je niet volledig begrijpt? Probeer dan de volgende zes tips eens...

8 tips voor een goede zinsbouw

8 tips voor een goede zinsbouw

Hoe zorg je er als assistant voor dat de teksten die je schrijft leesbaar zijn?

Neem de lezer van je e-mail serieus, begin met het slechte nieuws

Neem de lezer van je e-mail serieus, begin met het slechte nieuws

Verpak je boodschap niet in drie lagen pakpapier om rekening te houden met je lezer, schrijft Judith Winterkamp. Neem je lezer serieus en wind er...

Hoe schrijf je een duidelijke e-mail zonder dwingend te zijn?

Hoe schrijf je een duidelijke e-mail zonder dwingend te zijn?

In zakelijke teksten kun je niet duidelijk genoeg zijn, schrijft expert Judith Winterkamp. Maar als je iets gedaan wilt krijgen, moet die...

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."