De meest gelezen artikelen van juli 2021

De meest gelezen artikelen van juli 2021

Sommige artikelen ontsnappen aan je aandacht. Geen paniek! Wij zetten de meest gelezen artikelen van afgelopen maand op een rij.

1.Peter Vos: ‘Assistenten moeten juist mínder ontzorgen’
Ondersteuners die managers zo veel mogelijk taken uit handen willen nemen, worden door trainer Peter Vos teruggefloten. “Te solistisch werken is een gevaar.”
Lees het artikel >>

2.Zo krijg je jouw brein van de piekermodus in de oplossingenstand
We benutten slechts een fractie van ons creatieve brein en richten ons vaak op problemen in plaats van oplossingen. Gelukkig is er een simpele truc om van de piekermodus in de oplossingenstand te raken.
Lees het artikel >>

3.De kunst van actief luisteren: niet verdedigen, maar verbinden
Als je de ander het gevoel wilt geven dat hij gehoord wordt, moet je loslaten wat er in jezelf speelt. Psycholoog Gerda Bos legt uit hoe je dat doet.
Lees het artikel >>

4.Bo is service delivery executive: ‘Het zwaartepunt ligt bij het klantcontact’
Wat doet een service delivery executive? Bo Vermeij vervult die functie nu een jaar. "Het overstijgt de rol van officemanager."
Lees het artikel >>

5.Salaris HR-assistent: wat verdien je in deze functie?
Wat verdient een HR-assistent? Bekijk het salaris van HR-assistenten op vier niveaus van ervaring en vaardigheden.
Lees het artikel >>

6 tips voor de notulist die het even niet meer kan volgen

6 tips voor de notulist die het even niet meer kan volgen

Krijg je als notulist te maken met mensen die te snel praten, of met onderwerpen die je niet volledig begrijpt? Probeer dan de volgende zes tips eens...

8 tips voor een goede zinsbouw

8 tips voor een goede zinsbouw

Hoe zorg je er als assistant voor dat de teksten die je schrijft leesbaar zijn?

10 tips om ongemakkelijke onderwerpen bespreekbaar te maken

10 tips om ongemakkelijke onderwerpen bespreekbaar te maken

Je moet een ongemakkelijk onderwerp bespreken met een collega. Moet je je voorbereiden? Hoe voer je het gesprek? Tien tips van Karen Visser.

Neem de lezer van je e-mail serieus, begin met het slechte nieuws

Neem de lezer van je e-mail serieus, begin met het slechte nieuws

Verpak je boodschap niet in drie lagen pakpapier om rekening te houden met je lezer, schrijft Judith Winterkamp. Neem je lezer serieus en wind er...

Hoe schrijf je een duidelijke e-mail zonder dwingend te zijn?

Hoe schrijf je een duidelijke e-mail zonder dwingend te zijn?

In zakelijke teksten kun je niet duidelijk genoeg zijn, schrijft expert Judith Winterkamp. Maar als je iets gedaan wilt krijgen, moet die...

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."