De meest gelezen artikelen van april 2021

Sommige artikelen ontsnappen aan je aandacht. Geen paniek! Wij zetten de meest gelezen artikelen van afgelopen maand op een rij.

1.Last van uitstelgedrag? D.E.R.K. en andere tips
Waarom hebben mensen last van uitstelgedrag? Hoe kom je ertegen in opstand? Professional organizer Karen Visser adviseert.
Lees het artikel >>

2.De bestuursassistent creëert haar eigen functie, inclusief hoger salaris
Als bestuursassistent verstevig je jouw rol en verdien je een hoger salaris dan als secretaresse. Bestaat de functie niet in jouw organisatie, creëer haar dan! De nodige pioniers gingen je al voor.
Lees het artikel >>

3.‘Mijn manager maakt steeds haar eigen afspraken’ – wat doe je dan?
Wat doe je als er regelmatig mensen binnenlopen voor afspraken die jij niet hebt gemaakt? Karen Visser geeft EHBA: Eerste Hulp Bij Agendaproblemen.
Lees het artikel >>

4.Zoom, Teams of Webex? Dit zijn de verschillen
Zoom, Teams en Webex zijn populaire samenwerkingsplatforms met de nodige onderlinge verschillen. Bekijk de tabellen voor een overzichtelijke vergelijking.
Lees het artikel >>

5.Outlook: regels instellen voor automatische hulp
Met regels kun je Outlook automatisch e-mails laten verplaatsen, beantwoorden en meer. Een paar handige voorbeelden van regels in Outlook.
Lees het artikel >>

6 tips voor de notulist die het even niet meer kan volgen

6 tips voor de notulist die het even niet meer kan volgen

Krijg je als notulist te maken met mensen die te snel praten, of met onderwerpen die je niet volledig begrijpt? Probeer dan de volgende zes tips eens...

8 tips voor een goede zinsbouw

8 tips voor een goede zinsbouw

Hoe zorg je er als assistant voor dat de teksten die je schrijft leesbaar zijn?

10 tips om ongemakkelijke onderwerpen bespreekbaar te maken

10 tips om ongemakkelijke onderwerpen bespreekbaar te maken

Je moet een ongemakkelijk onderwerp bespreken met een collega. Moet je je voorbereiden? Hoe voer je het gesprek? Tien tips van Karen Visser.

Neem de lezer van je e-mail serieus, begin met het slechte nieuws

Neem de lezer van je e-mail serieus, begin met het slechte nieuws

Verpak je boodschap niet in drie lagen pakpapier om rekening te houden met je lezer, schrijft Judith Winterkamp. Neem je lezer serieus en wind er...

Hoe schrijf je een duidelijke e-mail zonder dwingend te zijn?

Hoe schrijf je een duidelijke e-mail zonder dwingend te zijn?

In zakelijke teksten kun je niet duidelijk genoeg zijn, schrijft expert Judith Winterkamp. Maar als je iets gedaan wilt krijgen, moet die...

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."