De meest gelezen artikelen van januari 2021

Sommige artikelen ontsnappen aan je aandacht. Geen paniek! Wij zetten de meest gelezen artikelen van afgelopen maand op een rij.

1.Samenwerken in één mailbox met Outlook
Het aantal ondersteuners dat samenwerkt in één mailbox, stijgt. Hoe meer mensen een mailbox delen, hoe groter de noodzaak om goede afspraken te maken. Tips en adviezen uit de praktijk om effectief te kunnen samenwerken in één Outlook-mailbox.
Lees het artikel >>

2.Vijf originele vergadertips van collega’s uit het vak
We vroegen managementondersteuners om hun origineelste vergadertips en kregen veel reacties binnen. Dit zijn de beste.
Lees het artikel >>

3.Acht apps die een gezonde werk-privébalans ondersteunen
Minder notificaties, een betere nachtrust en een gezonde zithouding: op deze én meer manieren dragen de volgende apps bij aan een goede werk-privébalans.
Lees het artikel >>

4.Spijkerbroek op werk: wanneer kan het, wat draag je erbij?
Kun je in een spijkerbroek naar werk? Waar kun je de spijkerbroek dan mooi mee combineren? Imagostylist Berna de Jong adviseert.
Lees het artikel >>

5.Pak het stuur en kies zelf de richting van jouw loopbaan
2020 heeft het vak van ondersteuner sterk beïnvloed. Nog meer dan voorheen worden eigenschappen als zelfstandigheid en resultaatgerichtheid gewaardeerd door leidinggevenden. Dat vraagt om een specifieke houding en instelling, schrijft Karen Visser.
Lees het artikel >>

Goede teksten schrijven met AI blijft mensenwerk

Goede teksten schrijven met AI blijft mensenwerk

Schrijven gaat niet vanzelf. Ook niet met een AI-tool als ChatGPT. Daar weet Judith Winterkamp alles van.

6 tips voor de notulist die het even niet meer kan volgen

6 tips voor de notulist die het even niet meer kan volgen

Krijg je als notulist te maken met mensen die te snel praten, of met onderwerpen die je niet volledig begrijpt? Probeer dan de volgende zes tips eens...

8 tips voor een goede zinsbouw

8 tips voor een goede zinsbouw

Hoe zorg je er als assistant voor dat de teksten die je schrijft leesbaar zijn?

Neem de lezer van je e-mail serieus, begin met het slechte nieuws

Neem de lezer van je e-mail serieus, begin met het slechte nieuws

Verpak je boodschap niet in drie lagen pakpapier om rekening te houden met je lezer, schrijft Judith Winterkamp. Neem je lezer serieus en wind er...

Hoe schrijf je een duidelijke e-mail zonder dwingend te zijn?

Hoe schrijf je een duidelijke e-mail zonder dwingend te zijn?

In zakelijke teksten kun je niet duidelijk genoeg zijn, schrijft expert Judith Winterkamp. Maar als je iets gedaan wilt krijgen, moet die...

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."