Digitale handtekening in Office 2007 en Office 2010

Door Redactie / 26 april 2012 / Ict / Vraag & Antwoord

Ik wil in graag in Word gaan werken met een digitale handtekening. Hoe doe ik dat?

Met een digitale handtekening kun jij, als dat nodig is, bewijzen dat jij de auteur van een bestand bent. En als iemand anders het document vervolgens bewerkt, kun je aan deze handtekening zien dat het bestand na de ondertekening is aangepast door een ander.

Hoe maak je zo’n digitale handtekening?

In Office 2007

  • Open het betreffende document in Office 2007 en klik op de Office-knop.
  • Ga met de muis op Voorbereiden staan.
  • Kies in het menu voor Een digitale handtekening toevoegen.

 

 

  • Klik eventueel in het waarschuwingsscherm op OK.
  • Typ als je dit wilt in waarom je het document ondertekent, en klik op Ondertekenen.

 

In Office 2010

    • Klik op het tabblad Bestand. De Backstage-weergave wordt geopend.
    • Klik op Info.
    • Klik in het gedeelte Machtigingen op Document beveiligen, Werkmap beveiligen of Presentatie beveiligen.
    • Selecteer Een digitale handtekening toevoegen in het menu.
       

 

  • Lees het bericht van Microsoft Word, Excel of PowerPoint en klik op OK.
  • Typ het doel in het vak Doel van het ondertekenen van dit document in het dialoogvenster Ondertekenen.
  • Klik op Ondertekenen.

Wanneer een bestand digitaal is ondertekend, wordt de knop Handtekeningen weergegeven en krijgt het bestand de status alleen-lezen, zodat het niet kan worden gewijzigd.



Rubriek: Ict

Deel dit bericht via

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 stemmen, gemiddeld: 0.00 van 5)
Je moet ingelogd zijn om te kunnen beoordelen.
Loading ... Loading ...

 

Schrijf hier je reactie

Powered by sweet Captcha

Vorig artikel:Werkzoekend? Zeven tips om de moed erin te houden Volgend artikel:Word 2010: woordenlijst aanpassen